About Me

My photo
perjalanan sejauh mana sekalipun, ia bermula dari satu langkah yang pertama. untuk berubah menjadi seorang muslim yg berkualiti dan bukan angka-angka kosong, mulakan langkah anda dari sekarang. jangan bertangguh. anda tidak akan tahu sampai bila anda akan diberi masa didunia ini. Al-munthalak.. [Abu Bakr]

Monday, November 8, 2010

My Daily work @ HOME~!

 urgghhh~!! makin ari makin tension dok umah~! balik² keje yg same...huh~! bile agaknya nk dpt title "pekerja" semula...hikhikhik.. semalam mak tel dr tanah suci... bgtaw ada lobang keje.. menantu kawan dia ada bukak Graphic Company~!!! hopefully peluang utk aku masih ada..
 Sejak jd baby sitter x diiktiraf ni, aku facing bnda yg same tiap hari...antar pegi sekolah>>jem>>tggu kt umh mak>>bdk balik sekolah>>balik umh aku>>masak>>mngemas>>mmbasuh>>mkn>>tido!!
haaaaaaaaaaaaa~!!! tu jelah tiap hari...
nilah budak nakal tu~! Muhammad Ezany Haqimie name dia~!!
(xdelah sampai 3org camni...sorg je! kalau 3org..pengsan aku)

oh ye!! ade satu lg aku nk kongsi...hobi terbaru...bercucuk tanam! hikhikhik  >_<  !

My First Project!! Hopefully leh petik Hasil!!
Pokok Kacang Botol!!

Hurmmmm.....
hari ni xtau nak masak ape arini...belek² resipi...teringat plak kacang POL yg aku mkn kt Plaza Larkin ari tu...teringin plk nk mkn lg... S.E.A.R.C.H.I.N.G>>> recipe~!!

tadaaaa~!!!
my First ever Kacang POL~!!
hehehe~! meh aku share sket resipi ni~!! yummyyy~!!!
 Bahan-Bahan:
4 tin kacang foul (atau rendam kacang parang semalaman dan rebus hingga empuk – 
then kisar separuh kasar separuh halus – terpulang)
1 tin kecil minyak sapi

Bahan2 kisar:
1 sdm ketumbar – di sangar
1/2 sdm jintan manis – di sangar
1/4 sdm jintan putih – di sangar
3 biji bawang besar
2 biji bawang putih
garam & gula secukup rasa

Taburan di atas kacang pool:
Bawang besar & tomato (potong dadu)
Lada hijau (dihiris)
Limau kasturi (dibelah dua)
Telur goreng mata lembu (make sure goreng ngan minyak sapi)

Cara Cara:
Panaskan minyak sapi di campur ngan sedikit minyak makan dlm periuk
Tumis bahan2 yg di kisar hingga naik bau.
Masukkan kacang parang yg sudah di mesin dan rasa garamnya dan tunggu hingga mendidih
Hidangkan dgn bahan2 taburan dan sedikit minyak sapi di atasnya dan beberapa keping roti perancis
  ^_~
ni resipi asal...tp aku main hentam ikut resipi aku sndiri~! sape yg nak try...gunalah resipi yg kt atas nie~~


4 comments:

~ Ija ~ said...

sedap ke weh kacang pol nih.. aku tak pernah rase laa..

de'Hearty Muslimah said...

sedap ar iJa~! Ko x pnh mkn eh..ciannn~ tp regnant akan dtg ko ngidamlah bnda ni ek..ti laki ko carikan~

zyla said...

wah...jd gak kacang pol mama....
terror seh.....

de'Hearty Muslimah said...

hahaha~! jila...haruslah jadi~~~~ hehehe~